Gespecialiseerd in truck modificatie

Wij zijn van oudsher gespecialiseerd in het verlengen of inkorten van chassis. Indien
nodig worden aandrijflijnen aangepast, lucht, hydraulica of elektra verlegd en zo nodig componenten verplaatst.
Daarnaast kunnen de volgende modificaties worden uitgevoerd, wide-spreadmontage van aangedreven tandemstellen, hydrostatisch aangedreven voorassen (X-Track) en onder meer het bijplaatsen van een gestuurde Volvo voor- of een naloopas.

Visual

Modulaire As-configuratiesysteem

Eén van de sterke producten is het Modulaire As Configuratiesysteem (TTMAC), een conversiepakket voor het installeren van een extra gestuurde voor- en/of naloopas voor Volvo-trucks. Het systeem stuurt elektrisch-hydraulisch en biedt de mogelijkheid tot het heffen van de as(sen). Vanwege de modulaire opbouw is een grote verscheidenheid aan configuraties mogelijk.

De TTMAC-productlijn biedt keuze uit verschillende assen, beiden zijn uitvoerbaar in voor- of naloopvariant:

  • Volvo 9- of 10-tons, gestuurde voorloopas
  • Volvo 10-tons, gestuurde naloopas
  • SISU 11,5-tons aangedreven, gestuurde voorloopas
Visual

De Volvo-as wordt standaard met hefmogelijkheid afgeleverd. Bij belasting van het voertuig zal de as automatisch zakken. Optioneel behoort een air dump-functie als wegrijdhulp tot de mogelijkheden. 

Het stuursysteem wordt geregeld met behulp van Terberg-software en een mix van Terberg- en Volvo-onderdelen. De stuurgeometrie, gebaseerd op de voertuigconfiguratie, kan worden aangepast in de software zodat grote vrijheid ontstaat in het positioneren van de as op het voertuig. De as stuurt alleen wanneer nodig, dus niet in geheven stand. 

Tot slot monteren wij niet alleen de assen, maar helpt ook bij het voorbereiden van het voertuig voor een specifieke opbouw en verzorgt het homologatietraject van de aanpassingen. De constructie, de besturing en de wielophanging wordt volledig in het voertuig geïntegreerd. De TTMAC wordt wereldwijd toegepast.

Visual

Wide-spread montage tandemstel

Voor een hoger laadvermogen op hetzelfde aantal assen, bestaat de mogelijkheid om de achterste aangedreven as van een tandemstel te verplaatsen. De asafstand wordt vergroot van 1.370 naar 1.820 mm, tevens wordt de laatste as stuurbaar gemaakt.

Met een Wide-spread montage wordt een (wettelijk) 4 ton hoger GVW gerealiseerd.
De volgende varianten zijn mogelijk:

  • 6x4 T-ride GVW van 29 naar 33 ton
  • 8x4 T-ride GVW van 39 naar 43 ton
  • 6x6 GVW van 29 naar 33 ton
  • 8x6 GVW van 37 naar 41 ton

Beide aangedreven assen worden voorzien van hydraulische veercilinders. Besturing en hoogteregeling worden geregeld door Terberg SBC (single board computer). De automatische hoogteregeling zorgt ervoor dat het chassis bij een snelheid hoger dan 5 kilometer per uur op rijhoogte wordt gebracht.

Terberg Techniek staat voor kwaliteit, flexibiliteit, innovatie en integriteit.

Terberg Techniek Making more possible

Bel Techniek Baarlo

Neem contact op met Henk Hendriks

 

(077) 465 86 33

Bel Techniek Hoogeveen

Neem contact op met Jan Brinks (Werkplaats)

 

(0528) 27 15 89

Bel Techniek IJsselstein

Neem contact op met Jim Nicolay (Sales)

 

(030) 600 62 60